— Вибачте, які ще безкоштовні ліки? Купуйте в аптеці. Як всі.
— Перепрошую, але я знаю, що за мене вже заплатила держава.
Приблизно такий діалог часто відбувається між деякими лікарями та тими пацієнтами, які знають про безоплатну Гарячу лінію “Номер здоров’я”.
Лише за декілька останніх місяців наші консультанти обробили близько 600 заявок від українських пацієнтів. Усі ці люди різної статі, різного віку, з різних регіонів та з різними діагнозами. Але усіх їх об’єднує одне — бажання дізнатись більше про безоплатне лікування, яке гарантує їм держава.
Ми провели детальний аналіз усіх звернень, аби розповісти вам про три найпоширеніші проблеми, які вам може допомогти вирішити “Номер здоров’я” 😎
❌ “Та нема у нас безоплатної медицини. Яка держава? Хто там шо купує?” (31% усіх запитів).
Повірте, перелік того, що має надаватись пацієнтам безоплатно — чималенький. Як приклад, 10 з 10 медичних препаратів, щодо яких найчастіше пацієнти звертались на нашу Гарячу лінію, є у Номенклатурі лікарських засобів, тобто закуповуються державою.
❌ “Я ще раз вам повторюю: я не маю перед вами звітувати і щось пояснювати, у мене роботи повно”.
Близько 29% пацієнтів взагалі не отримали будь-яких обґрунтувань та пояснень щодо своїх запитів від лікарні. Але отримали їх від нас. І повернулись у лікарню з повним розумінням, які з послуг мають надаватись безкоштовно та до кого звертатись, якщо цього не відбувається.
❌ “Так, безоплатні ліки ніби і є, але зараз нема. Не привозили. Доведеться все-таки в аптеку, так швидше”.
Таке почули 29% абонентів. Але перевірити правдивість цих слів ще легше. Достатньо скористатись ресурсом “Є ліки”, аби переглянути наявність лікарських засобів у своїй лікарні.
_____________________________
Більше інформації про роботу гарячої лінії можна переглянути у дослідженні звернень на наш «Номер здоров’я».
Аналіз звернень був підготовлений за підтримки проєкту #SAFEMed від USAID Ukraine — USAID Україна.
Знати свої права — це необхідність. І ми робимо все, аби задовольнити її стало якнайпростіше.
🔷 Гаряча лінія “Номер здоров’я” консультує пацієнтів з понеділка по п’ятницю з 10:00 до 18:00.
(096) 2-888-003, (095) 2-888-005